Friday, November 19, 2010

BANJIR JAM 2.30AM

Assalamualaikum.....bertemu kembali diruangan hari ini....Hujan lebat melanda dikawasan rumahku bermula jam 12tgh malam....Waktu tu semua orang nyeyak la tido....Aku dan isteri lapar terus bangun....dengarlah hujan lebat trun....

Aku dah agak mungkin banjir....memang tepat jangkaanku....Hujan x berhenti lbih kurang 2 jam lamanya....Aku dah mula selak carpet dan tikar getah....Tapi x sempat air laju ja masuk dlm bilik....Kesian gak kat kami 3 branak...kena tidur kat ruang tamu....

Aidil x mau tido mungkin ubah tempt tido dia....Lama la gak mummy dia kena layan Aidil.....bukan apa dia nak main ja tuuu....

Aku jaga jam 845pg....sakit badan, sakit kepala...dan mcm2 lagi.....Cian kat isteriku dia pun sama gak....Mcm dok mengelamun...Aku terus gak p mandi......Lebih kurang jam 9.40pg bru aku bertolak ke ofis...

Sampai sana akulah paling lambt...Dah la duty plak tu.....Apa2 pun aku sronok hari nie aku sendiri ke kaunter untuk register keta Avante....hahahahah akhirnya berjaya keluarkan geran n rdtax dlm masa 5 minit....Save aku kali nie....x payah byar kat runner......Lepas tu p mkn dgn Alan kat Sbrang Jaya....dia blanja plak...Save lagi.....Boleh katakan banjir tu bawa rezeki untuk aku.......

Jumpa lagi diruangan akan datang........

2 comments:

  1. owh! banjir kecil..klu banjir besar, bukan karpet dan tikar je yang perlu diselamatkan. pernah jadi mangsa banjir beberapa kali. tdo kat hotel 5 stars (dewan), sbb tdo ats meja sekolah..hehe..

    ReplyDelete
  2. hehehehe sikit ja naik tu..tapi kami kena berangkat tidoq kat ruang tamu..

    ReplyDelete